Wat we doen

Meestal begint een bedrijf met een initiatiefnemer of een paar mensen die iets gemeenschappelijks hebben: een visie waarop ze een succesvolle organisatie kunnen bouwen. Eenmaal gestart worden er ad hoc fouten gemaakt en hersteld, besluiten genomen en weer terug gedraaid, verkeerde aanschaffen gepleegd en doelstellingen bijgesteld. Het team is nog zo klein dat die ruimte er is om snel te handelen en te herstellen.

 

Vanaf het moment dat de organisatie gaat groeien, gaan er allerlei zaken tegelijk spelen in de dagelijkse operatie. Ineens gaat het over managen van mensen en middelen. Over tachtig ballen in de lucht. Hou je je bezig met interne structuren en inrichting van processen? Hoe kan ik medewerkers scherp, flexibel en creatief houden? Doe je aan kostenbeheersing en efficiency? En nog veel meer. Als ondernemer heb je het er maar druk mee. En moet je alle zeilen bijzetten om af en toe niet te verzanden in details.

  

Elke groeistuip is er een. En niks menselijks is ons vreemd: van veranderen komt dus vaak gedoe en gemopper. Want jij kan nu eenmaal niet overal tegelijk zijn en alles strak op het vizier hebben. En je hebt ook geen tijd om iedereen alsmaar bij te praten. Toch wil je ook maar een ding: balans. Geleide, beheersbare groei van de organisatie. Precies: geen gedoe!

Herkenbaar? Wij helpen verder met alles wat er op je pad komt als ondernemer.